KIM haalt Tom Rosenstiel naar Nederland

 

7182c5ac59eb5b25efe53171fa7caf9c_400x400

 

KIM-Lezing 2015 over de toekomst van de journalistiek

Wie gaan winnen: media met de sterkste inhoud of media met de beste neus voor het gedrag van gebruikers? Wie domineren nu het nieuwe journalistieke landschap? En wie volgend decennium? Nemen internetgiganten straks journalistieke organisaties over? En hoeveel magie en misverstand schuilen er in de slogan ‘iedereen is journalist’?
De toonaangevende Amerikaanse journalist en schrijver Tom Rosenstiel veegt op woensdag 7 oktober 2015 een aantal mythes en misverstanden van tafel tijdens de jaarlijkse KIM-Lezing in Hilversum.
Rosenstiel, directeur van het American Press Institute, is één van Amerika’s meest vooraanstaande denkers over de toekomst van de journalistiek. Hij heeft zeven boeken op zijn naam staan, waaronder de in 25 talen vertaalde klassieker The Elements of Journalism: What News People Should Know and the Public Should Expect. Ook staat hij aan de basis van tal van innovatieve projecten zoals ‘The Project for Excellence in Journalism at the Pew Research Center in Washington, D.C.’.
Rosenstiel gaat deze middag in op de journalistieke impact van nieuwe technologie. Hoe ziet de toekomst eruit voor de journalistiek in huidige vorm? Welke invloed hebben internetgiganten als Google en welke rol speelt ‘het grote publiek’? Rosenstiel bediscussieert verschillende toekomstscenario’s voor de journalistiek, zoals recent geformuleerd in het rapport van het Stimuleringsfonds voor Journalistiek, Anders nog nieuws? (www.journalistiek2025.nl).

 

 

 

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.